تخت دکامپرشن (کاهش فشار ستون فقرات) چیست؟

۱۰۱ بازديد

وقتی چیزی در بدن انسان اشتباه است، همیشه یک راه حل سریع وجود ندارد. بسیاری از مردم از کمردرد رنج می برند - در واقع، 31 میلیون آمریکایی در هر لحظه در ناحیه کمر خود احساس درد می کنند. اما وقتی به دنبال درمان می‌روند، اغلب به تسکین موقت علائم می‌رسند، در صورتی که چیزی که می‌خواهند بهبودی طولانی‌مدت باشد.

بیمارانی که از درد مزمن مرتبط با برآمدگی، تحلیل رفتن یا فتق دیسک رنج می برند، ممکن است از درمان با استفاده از تخت فشارزدایی ستون فقرات بهره مند شوند. این نوع درد، که می‌تواند به صورت خود درد پشت یا گردن و همچنین درد همراه در بازوها و پاها ظاهر شود، ممکن است قبلاً با روش‌های سنتی کشش یا حتی با جراحی ستون فقرات تا بهبود محدود درمان شده باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

 در این موارد، تخت رفع فشار ستون فقرات که از حسگرهای کامپیوتری برای انجام حرکات کششی روی ستون فقرات و ارتقای بهبودی استفاده می‌کند، می‌تواند به طور منحصربه‌فردی مؤثر باشد.

اما تخت رفع فشار ستون فقرات چیست و چگونه می توان از آن برای درمان بیمارانی استفاده کرد که نتوانسته اند به روش های دیگر تسکین پیدا کنند؟

درمان رفع فشار ستون فقرات چیست؟


درمان رفع فشار ستون فقرات که به عنوان رفع فشار غیر جراحی ستون فقرات نیز شناخته می‌شود، عملی است که از تخت های رفع فشار ستون فقرات برای تسکین درد با ایجاد سناریویی استفاده می‌کند که در آن بافت برآمده یا فتق دیسک می‌تواند به جای خود برگردد و بهبود یابد و درد این وضعیت را کاهش دهد. علل

هدف درمان رفع فشار ستون فقرات کمک به بیمارانی است که از درد ناتوان کننده ناشی از برآمدگی، تحلیل رفتن یا فتق دیسک رنج می برند. همچنین می توان از آن برای مدیریت درد و درمان بسیاری از علل سیاتیک، آسیب دیدگی یا بیماری ریشه های عصبی نخاعی و مفاصل نخاعی ساییده استفاده کرد.

این درمان به خودی خود برای کشش ستون فقرات، با استفاده از تخت فشارزدایی ستون فقرات یا وسایل دیگر، به منظور ایجاد فشار و فضای منفی در داخل دیسک عمل می کند تا مایع دیسک به جای خود برگردد. این محیطی را ایجاد می کند که در آن دیسک می تواند مواد مغذی بیشتری دریافت کند و بنابراین خود را سریعتر و موثر تر درمان می کند. هدف نهایی درمان رفع فشار ستون فقرات، تسکین درد مزمن کمر، بازو، گردن و/یا ساق بیمار و التیام منشا درد ذکر شده است.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

درمان فشارزدایی ستون فقرات همچنین به عنوان درمان غیر جراحی رفع فشار نیز شناخته می شود، زیرا اغلب به عنوان جایگزین ایمن، مقرون به صرفه و بسیار موثر برای جراحی ستون فقرات استفاده می شود. تمایز بین رفع فشار ستون فقرات جراحی و غیرجراحی یک موضوع مهم است، زیرا روش‌های جراحی ستون فقرات اغلب آخرین گزینه در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که درمان رفع فشار ستون فقرات یک درمان ایمن در هر مرحله از کمردرد است. شایع‌ترین جراحی‌های رفع فشار ستون فقرات لامینکتومی و میکرودیسککتومی هستند که خطر بیشتری برای عارضه یا شکست دارند.

تخت دکامپرشن (کاهش فشار ستون فقرات) چیست؟


میز رفع فشار ستون فقرات ابزار اصلی مورد استفاده در درمان غیرجراحی رفع فشار ستون فقرات است. دو نوع اصلی تخت های رفع فشار ستون فقرات وجود دارد: یکی با سیستم های کابلی و قرقره ای که کشش را در بدن بیمار ایجاد می کند، و تخت های رفع فشاری که از قسمت بالایی و پایینی بدن تشکیل شده است که به طور مستقل از یکدیگر حرکت می کنند. تخت نوع دوم در جلوگیری از محافظت عضلانی بسیار موثرتر است و چیزی است که ما برای بهترین نتایج ممکن برای بیمار توصیه می کنیم.

بیماران را با استفاده از یک تسمه به میز می‌بندند و از وسایل دیگری مانند بالش برای راحت نگه داشتن بیمار و ستون فقرات در موقعیت صحیح برای رفع فشار استفاده می‌شود. هنگامی که بیمار در جای خود قرار گرفت، برنامه جدول اجرا می شود و دو قسمت میز شروع به جدا شدن از یکدیگر می کنند. پونداژ کشش به نوع رفع فشار و همچنین فیزیکی بیمار بستگی دارد و می تواند از 5 پوند برای پروتکل رفع فشار دهانه رحم تا 100 پوند یا بیشتر برای رفع فشار کمر در یک بیمار بزرگتر متغیر باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دکامپرشن کلیک کنید

تفاوت بین جداول فشارزدایی ستون فقرات و سایر روش‌های رفع فشار مانند وارونگی، فناوری مربوطه است. بهترین جداول رفع فشار ستون فقرات شامل حسگرهایی است که نشان می دهد آیا عضلات بیمار در مقابل کشش اعمال شده توسط میز مقاومت می کنند یا خیر. همانطور که ماهیچه ها مقاومت می کنند، میز ضربان کشش را کاهش می دهد تا زمانی که عضلات شل شوند، سپس دوباره شروع به کشیدن می کند. با در نظر گرفتن مقاومت، میز رفع فشار می تواند به طور موثرتری فشار را در ستون فقرات کاهش دهد و در نهایت تسکین دهد.

نحوه عملکرد تخت دکامپرشن (کاهش فشار ستون فقرات)


جداول رفع فشار ستون فقرات از فناوری کامپیوتری برای ایجاد فشار منفی درون دیسکی در ستون فقرات استفاده می کنند. یک میز فشارزدایی دارای دو قسمت است که مستقل از یکدیگر حرکت می کنند. در طول راه اندازی، یک تکنسین رفع فشار ستون فقرات، برنامه رفع فشار را انتخاب می کند که به بهترین وجه برای نیازهای بیمار مناسب است. برنامه مناسب برای یک فرد به تشخیص آن فرد و همچنین نحوه پاسخ او به درمان های قبلی بستگی دارد.

همانطور که میز فشارزدایی ستون فقرات را کشیده می شود، فشار منفی در دیسک های ستون فقرات ایجاد می شود که می تواند منجر به جمع شدن یا جابجایی مواد دیسک شود و منجر به تسکین درد شود. علاوه بر این، فشار کمتر درون دیسک می‌تواند باعث هجوم مواد مغذی شفابخش به دیسک شود و حتی زمانی که بیمار روی میز نیست، باعث تسکین بیشتر آن شود.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کششی مکانیکی کلیک کنید

یکی از موانع کاهش فشار موثر با تکنیک‌های دستی، این واقعیت است که بدن به طور طبیعی در برابر کشش مقاومت می‌کند که به عنوان محافظت از عضلات شناخته می‌شود. با استفاده از جدول رفع فشار، حسگرها می توانند تشخیص دهند که عضلات بیمار در برابر کشش محافظت می کنند و تنش را آزاد می کنند و اطمینان حاصل می کنند که حداکثر رفع فشار انجام می شود.

پروتکل رفع فشار ستون فقرات


پروتکل صحیح رفع فشار ستون فقرات برای یک فرد به علائمی که او تجربه می کند بستگی دارد. به طور معمول، بیماران رفع فشار ستون فقرات می توانند انتظار داشته باشند که حداقل 12 جلسه بر روی میز رفع فشار داشته باشند، اگرچه بسته به تشخیص و پاسخ بیمار به درمان، ممکن است جلسات بیشتری مورد نیاز باشد. علاوه بر این، درمان‌های بعدی ممکن است در صورت نیاز برای مدیریت درد تجویز شود.

ویزیت اولیه بیمار باید مشخص کند که آیا او کاندید مناسبی برای درمان رفع فشار است یا خیر. تجزیه و تحلیل اولیه باید شامل بررسی تاریخچه بیمار، از جمله هرگونه تصویربرداری در دسترس مانند اشعه ایکس و/یا نتایج MRI باشد. اگر بیمار کاندیدای خوبی باشد، پزشک می‌تواند یک پروتکل رفع فشار توصیه‌شده برای آن بیمار خاص و تشخیص طراحی کند.

هر جلسه میز رفع فشار ستون فقرات تقریباً 30 دقیقه طول می کشد. در طول این جلسه، بیمار با استفاده از یک مهار لگنی به میز بسته می شود. برای رفع فشار کمر، قسمت پایینی بدن حرکت می‌کند تا به آرامی ستون فقرات را بر اساس الگوریتم‌های رایانه‌ای که برای به حداکثر رساندن کشش و به حداقل رساندن مقاومت بدن در برابر کشش طراحی شده‌اند، به آرامی کشیده و شل کند. برای رفع فشار فتق دیسک گردن، قسمت بالایی بدن حرکت می کند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کششی کلیک کنید

یک میز رفع فشار پیشرفته، مانند میز رفع فشار ستون فقرات HillDT، می‌تواند پروفایل‌ها و پروتکل‌های بیمار را ذخیره کند، به طوری که برای هر جلسه، هنگامی که بیمار روی میز قرار می‌گیرد، با فشار دادن یک دکمه، توالی کشش صحیح را اعمال می‌کند.

درمان رفع فشار ستون فقرات


هرکسی که از کمردرد مربوط به برآمدگی یا فتق دیسک رنج می برد، ممکن است کاندیدای درمان رفع فشار باشد، اما فقط یک پزشک کایروپراکتیک یا سایر پزشکان متخصص در سیستم اسکلتی عضلانی و آموزش دیده به عنوان تکنسین رفع فشار می توانند این تصمیم را پس از ارزیابی بیمار انجام دهند. در حالی که بسیاری از بیماران پس از اینکه نتوانستند از درمان های دیگر، از جمله جراحی تسکین یابند، به درمان رفع فشار ستون فقرات مراجعه می کنند، این یک پیش نیاز نیست.

برخی موارد منع مصرف برای این نوع درمان وجود دارد، از جمله:

بارداری
سرطان متاستاز شده
همجوشی ستون فقرات
شکستگی مهره ها
بیماران با دیسک مصنوعی یا سایر ایمپلنت های ستون فقرات
پوکی استخوان
تومور ستون فقرات
بسیار مهم است که بیماران به طور کامل معاینه شوند و سابقه پزشکی و سلامتی قبل از شروع درمان با جدول رفع فشار گرفته شود.

نتایج درمان رفع فشار ستون فقرات


مانند هر درمان پزشکی، نتایج درمان رفع فشار ستون فقرات بسته به بیمار، پزشک و پروتکل مورد استفاده متفاوت خواهد بود. بیماران پس از اولین درمان تمایل زیادی به احساس آرامش ندارند. در عوض، پس از چندین جلسه رفع فشار ستون فقرات، تسکین باید آشکار شود. در برخی موارد، بیماران ممکن است نیاز به تکمیل پروتکل درمانی خود را قبل از احساس تسکین کامل از علائم خود داشته باشند.

تحقیق تخت های دکامپرشن (کاهش فشار ستون فقرات)


تحقیقات در مورد درمان رفع فشار ستون فقرات ادامه دارد، با تعدادی از مطالعات مزایایی را برای بیمارانی که درد مزمن یا حاد را تجربه می کنند، نشان می دهد. به عنوان مثال، مطالعه ای از بیمارستان منطقه ای ریو گراند و مرکز علوم بهداشتی و دانشگاه تگزاس نشان داد:

اقدام بالینی خاص و مهم درمان رفع فشار که آن را مؤثر می کند. اندازه گیری فشار داخل دیسکال با اتصال یک کانول در فضای دیسک L4-L5 بیمار به یک مبدل فشار انجام شد. رفع فشار ستون فقرات معرفی شد و تغییرات فشار در حالت استراحت و دوباره در حالی که تنش کنترل شده توسط تجهیزات اعمال شد، ثبت شد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت غلتکی کلیک کنید

 نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که وقتی تنش حواس‌پرتی طبق پروتکل توصیف‌شده برای درمان رفع فشار اعمال می‌شود، می‌توان فشار را در هسته پالپوس فتق دیسک کمر تا زیر 100- میلی‌متر جیوه کاهش داد. کمترین فشار داخل دیسکالی اندازه‌گیری شده در طول کشش پیشرونده، 40 میلی‌متر جیوه در مقایسه با 75 میلی‌متر جیوه در حالت استراحت به پشت بود. (2) بنابراین، درمان استاندارد رفع فشار با کشش استاندارد با ایجاد یک شرایط بالینی منحصربه‌فرد فشار داخل دیسکی منفی طولانی‌مدت متفاوت است.

کاهش فشار در فتق دیسک روشی عینی برای اندازه‌گیری اینکه آیا رفع فشار کار می‌کند یا خیر است، زیرا فشار پایین‌تر، طبق تعریف، به معنای فشرده‌سازی کمتر است. وقتی فشار داخل دیسک کمر کمتر باشد، بیماران کمردرد کمتری را تجربه خواهند کرد.

در یک مطالعه نتیجه از سال 1998، درمان رفع فشار ستون فقرات در 71٪ موارد موثر بود، با بیمارانی که کاهش درد را به 0 یا 1 در مقیاس 0 تا 5 گزارش کردند.

مطالعه دیگری در مورد کمردرد نشان داد که بیماران مبتلا به درد مزمن در مدت هشت هفته از درمان کاهش فشار ستون فقرات تسکین می یابند. توجه به این نکته ضروری است که 80 درصد از بیماران در این مطالعه خاص بیش از 6 ماه علائم را تجربه کرده بودند و حداقل دو مداخله دیگر را برای تسکین درد خود قبل از مراجعه به میز رفع فشار ستون فقرات امتحان کرده بودند.

علی‌رغم گزارش‌های متناقض در مورد اثربخشی درمان رفع فشار ستون فقرات، به وضوح بخشی از جمعیت وجود دارد که جدول رفع فشار می‌تواند درد مزمن را در جایی که هیچ مداخله‌ای موفق نبوده است، تسکین دهد.

جایگزین های تخت دکامپرشن (کاهش فشار ستون فقرات)


مانند هر مشکل دیگر مراقبت های بهداشتی، درمان رفع فشار ستون فقرات با میز رفع فشار تنها گزینه برای فتق دیسک، سندرم فاست یا سایر مشکلات کمردرد نیست. در واقع، بسیاری از بیمارانی که از درمان رفع فشار ستون فقرات سود می‌برند، این کار را تنها زمانی انجام می‌دهند که سایر گزینه‌ها در تسکین آنها ناکام باشند.

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه cp کلیک کنید

در زیر برخی از جایگزین‌های درمان رفع فشار ستون فقرات با استفاده از جدول رفع فشار آورده شده است:

جراحی تهاجمی
دستکاری کایروپراکتیک دستی
فیزیوتراپی
طب سوزنی
یوگا
مداخله دارویی
تزریق استروئید
بسته به بیمار و وضعیت او، این امکان وجود دارد که این جایگزین ها موثر واقع نشوند. تنها با دانستن تاریخچه کامل سلامتی بیمار و انجام ارزیابی کامل از وضعیت فعلی او می توان رویکرد درمانی را توصیه کرد.

برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که درمان رفع فشار ستون فقرات را انجام می دهند، درمان های همزمان دیگری مانند گرما یا سرما درمانی، ورزش، کشش، برنامه های تغذیه و موارد دیگر را نیز تجویز می کنند که ممکن است به بیمار در دستیابی به نتایج بهتر کمک کند.

نتایج هر درمان رفع فشار ستون فقرات بسته به بیمار و همچنین پزشک متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، هزینه های مربوط به هر پروتکل به پوشش بیمه پزشکی و میزان درمان بستگی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.