درمان زخم بستر: درمان های خانگی موثر برای زخم بستر

۱۸ بازديد

هنگامی که فردی در بستر است و به طور مداوم برای چندین ساعت به طور مداوم روی تخت دراز می کشد یا روزها متوالی، خون رسانی به قسمت های آسیب پذیر قطع می شود. کمبود خون به پوست آسیب می رساند و باعث ایجاد زخم بستر می شود.

همانطور که بیشتر رشد می کند، به تدریج از رنگ قرمز اصلی خود تغییر می کند و شروع به بنفش شدن می کند. هنگامی که زخم بستر ایجاد و بالغ می شود، به راحتی بهبود نمی یابد و زمان بسیار زیادی طول می کشد و نیاز به تلاش بیشتری برای بهبود کامل دارد.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار کلیک کنید

به همین دلیل است که هوشیار بمانید و مراقب علائم حکایتی مانند لکه های قرمز باشید
از پوست این یک زخم دردناک در حال ایجاد است. زمانی که بیمار را هر از گاهی می چرخانید، می توانید آن را تشخیص دهید. از شخص دیگری بخواهید که به دنبال لکه های قرمز روی پوست باشد، در حالی که شما روی تغییر دقیق موقعیت بیمار تمرکز کرده اید.

هرچه زودتر زخم را تشخیص دهید و شروع به درمان کنید، سریعتر بهبود می یابد. اگر نادیده بگیرید، زخم ها دردناک می شوند و بیمار را بیشتر متحمل می شوند.

 

علائم را ببینید و فورا درمان کنید

چرخه زندگی زخم بستر را می توان به چهار مرحله تقسیم کرد. مرحله اولیه با حساسیت، خارش و قرمزی پوست در ناحیه آسیب دیده مشخص می شود. در مرحله بعد، پوست متورم می شود و تاول های دردناکی ایجاد می شود.

اگر این زخم به خوبی درمان نشود یا اصلاً درمان نشود، به موارد جدی‌تری مانند سپسیس، قانقاریا، استئومیلیت یا سایر انواع عفونت‌های شدید تبدیل می‌شود. در مرحله چهارم شدت زخم چند برابر می شود. دهانه ها در پوست شروع به تشکیل می کنند و زخم سیاه می شود. خیلی زود زخم تهدید کننده زندگی خواهد شد.

درمان های خانگی آسان و موثر

بلافاصله پس از مشاهده زخم، اقدامات درمانی را انجام دهید. این درمان می‌تواند از یک راه معمولی استفاده شود یا به شکل درمان خانگی انجام شود، که به همان اندازه در معکوس کردن عفونت و التیام زخم مؤثر است. راز آن در لکه بینی زخم در مراحل اولیه و شروع سریع درمان است.

جهت مشاهده و خرید انواع تردمیل توانبخشی کلیک کنید

آلوئه ورا یک گیاه معجزه گر است. دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی، تسکین دهنده و التیام بخش است. به سادگی ژل آلوئه ورا تازه را روی زخم بستر بمالید. این نه تنها زخم بستر را درمان می کند بلکه از بروز آن نیز جلوگیری می کند. خواص خنک کنندگی طبیعی آلوئه ورا از خارش و احساس سوزش جلوگیری می کند. این روش یکی از موثرترین درمان های خانگی برای درمان زخم بستر و تسکین سریع است.
استفاده از مخلوطی از اسانس مر و پودر زردچوبه گردش خون را بهبود می بخشد، از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند، به بهبود سریع تر زخم ها کمک می کند و به بدن کمک می کند تا از شر سموم خلاص شود.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید
زردچوبه به تنهایی برای التیام زخم بستر بسیار موثر است. خواص ضد میکروبی آن از هر نوع عفونتی که می تواند از زخم ایجاد شود جلوگیری می کند. درد را کاهش می دهد و تسکین آنی را فراهم می کند. زردچوبه همچنین زخم ها را به سرعت التیام می بخشد و زخم در عرض چند روز بهبود می یابد.
مشخص شده است که چغندر برای زخم بستر بسیار موثر است. از خارش جلوگیری می کند و زخم ها را تسکین می دهد. چغندر هنگامی که با عسل مخلوط شود اثربخشی آن بر زخم بستر افزایش می یابد. برای نواحی درگیر زخم بسیار تسکین دهنده است. همچنین عسل این ناحیه را مرطوب نگه می دارد و از خارش و قرمزی جلوگیری می کند.
ماساژ می تواند گردش خون را بهبود بخشد و به نوبه خود از بروز زخم بستر جلوگیری کند. روغن زیتون یا روغن نارگیل را مصرف کنید و بدن را به طور کامل ماساژ دهید تا گردش خون بهتر شود. روغن نارگیل گرم برای پوست بسیار عالی است و ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. برای احتیاط تمام بدن به جز زخم ها را ماساژ دهید. این به تقویت گردش خون و در نتیجه بهبود سریع زخم ها کمک می کند.

پودر بچه زخم ها را سریع تر بهبود می بخشد. پودر بچه محل را خشک می کند و به نوبه خود از گسترش عفونت جلوگیری می کند. مهم است که زخم ها را خشک نگه دارید زیرا سریع تر بهبود می یابند. نواحی آسیب دیده را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید و سپس پودر بچه بپاشید تا زخم را کاملا بپوشاند. این رطوبت موجود در زخم ها را جذب می کند و به بهبودی سریعتر کمک می کند.
شکر و عسل به عنوان یک درمان خانگی عالی برای زخم بستر در نظر گرفته می شود. پودر شکر و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی زخم ها بمالید و با استفاده از یک باند استریل روی آن را بپوشانید. این ترکیب به بهبود سریعتر زخم بستر کمک می کند و همچنین زخم را تسکین می دهد.
آب نمک را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد و یکی از درمان های خانگی موثر برای زخم بستر است. این همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده عالی عمل می کند و منطقه را تمیز نگه می دارد.

آنچه که بیمار باید از آن اجتناب کند


به بیمار اجازه ندهید قهوه یا الکل مصرف کند زیرا ممکن است شرایط را تشدید کند.
به او اجازه ندهید در حالی که از زخم بستر رنج می برد سیگار بکشد زیرا وضعیت را بدتر می کند.
در واقع این بهترین زمان برای بیمار برای ترک این عادت خواهد بود!
بهداشت را رعایت کنید و سطوح آسیب دیده را تمیز نگه دارید.
همیشه زخم را بپوشانید زیرا در غیر این صورت ممکن است منجر به انتشار عفونت به سایر نواحی بدن شود.
رژیم غذایی نیز یک درمان است

رژیم غذایی برای درمان مناسب زخم بستر باید شامل میوه ها، سبزیجات، غلات، آجیل و دانه های غنی از ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E و روی باشد. آنها به تقویت سیستم ایمنی و بهبود سریعتر کمک می کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

پروتئین و فیبر از نیازهای ضروری یک رژیم غذایی سالم هستند. تخم مرغ، ماهی و شیر به ویژه مفید هستند. از استفاده از روغن ذرت و آفتابگردان در پخت و پز خودداری کنید زیرا باعث افزایش التهاب می شوند. بنابراین تا آنجا که ممکن است باید از آنها اجتناب کرد.

هیدراته، هیدراته و هیدراته


بله، درست شنیدی! دلیل اصلی زخم بستر گردش خون نامناسب است. نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات مانند آب لیمو، آب نارگیل، آب میوه، سوپ و غیره می تواند به هیدراتاسیون کمک کرده و از بروز زخم بستر جلوگیری کند.

ابتدا درک کنید و سپس برای شفا درمان کنید
زخم بستر بیماری نیست. این یک اثر پس از بیماری است که بیشتر به دلیل عدم حرکت ایجاد می شود. زخم نیاز به توجه فوری دارد. در مراحل اولیه، این درمان های خانگی برای زخم بستر می تواند معجزه کند. با این حال، در صورت غفلت، بهترین گزینه این است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید. همچنین می توان برای مراقبت از بیمار به متخصصان پزشکی مانند یک پرستار در خانه مراجعه کرد

چه چیزی باعث زخم بستر می شود؟


علت ایجاد زخم بستر فشار طولانی مدت روی پوست است که از جریان خون سالم جلوگیری می کند.

اگر در تغییر وضعیت بدن خود مشکل دارید یا اکسیژن دریافت می کنید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به زخم بستر باشید. افرادی که از اسپاسم عضلانی رنج می برند ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به زخم بستر باشند و ممکن است نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند.

اگر شما یا فردی که از او مراقبت می کنید در معرض خطر است، نکات پیشگیری و درمان زخم بستر را بخوانید.

جهت مشاهده و خرید انواع ایزی استند (ایست آسان) کلیک کنید

درمان و پیشگیری از زخم بستر در خانه


بدن خود را هر یک تا دو ساعت در رختخواب و هر 15 دقیقه اگر روی ویلچر هستید، قرار دهید. هنگام جابجایی خود یا شخص دیگری مراقب باشید. کشیدن پوست می تواند باعث اصطکاک شود که می تواند زخم بستر را بدتر کند.
تشک های مخصوص و وسایل کمکی می توانند به کاهش فشار روی بدن کمک کنند. فوم مخصوص طراحی شده، تشک های کم فشار هوا و روکش های پوست گوسفند می توانند تحریک پوست را کاهش دهند. از پزشک خود در مورد دستگاه ها و روش های کاهش فشار بخواهید.
اصطکاک ناشی از لیز خوردن روی تخت یا صندلی می تواند زخم بستر را بدتر کند. مطمئن شوید که موقعیت خود را طوری قرار دهید که سر نخورید.
پوست را تمیز و خشک نگه دارید، مخصوصاً از مایعات بدن.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر تاشو کلیک کنید
به دنبال ایجاد تغییرات در سبک زندگی باشید. کاهش وزن، کنترل قند خون و ترک سیگار ممکن است به روند بهبودی کمک کند.
از پزشک خود در مورد تمرینات کششی سبک بپرسید که می تواند به بهبود گردش خون کمک کند.

مراقبت از زخم بستر


اگر فکر می کنید که شما یا یکی از عزیزانتان از زخم بستر رنج می برید، درمان ضروری است. برای راهنمایی فوراً با پزشک تماس بگیرید.

زخم بستر را با دقت مشاهده کنید و به دنبال علائم عفونت باشید، مانند:

سرخی
تخلیه
بوی بد
لطافت
تب
درمان زخم بستر بستگی به مرحله و عمق زخم دارد.

می توانید زخم مرحله یک را با آب و صابون ملایم تمیز کنید و با یک لوسیون ضد رطوبت بپوشانید.
زخم بستر پیشرفته تر ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد. تیم مراقبت شما ممکن است زخم را با سالین تمیز کرده و آن را با باند مخصوص بپوشاند.
اگر زخم عفونی شود، ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشید.

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه cp کلیک کنید

عوارض جانبی سیروز کبدی

عوارض سیروز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

فشار خون بالا در وریدهایی که خون کبد را تأمین می‌کنند.

تورم در پاها و شکم. پرفشاری پورتال می‌تواند باعث احتباس مایع در پاها (ادم) و در شکم (آسیت) شود.

بزرگ شدن طحال (splenomegaly). پرفشاری خون پورتال همچنین می‌تواند باعث تغییرات در طحال شود. کاهش سلول‌های سفید خون و پلاکت‌ها در خون شما می‌تواند نشانه سیروز با پرفشاری خون پورتال باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.