راه حل های هوش مصنوعی در نبرد علیه بیماری های استخوان و مفاصل

۲۷ بازديد

از آنجایی که دنیای پزشکی با ECR 2021 بر فناوری تصویربرداری متمرکز است، با دکتر ریچارد لیهار، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل آزمایشگاه ImageBiopsy (آزمایشگاه آی بیوپسی) صحبت کردیم. این توسعه دهنده فناوری هوش مصنوعی اسکلتی عضلانی (MSK) مستقر در وین اخیراً به عنوان بهترین فروشنده جدید رادیولوژی در EuroMinnies 2021 انتخاب شد و راه حل های فناوری عمیق آن در بیش از 100 سایت در سراسر اروپا و ایالات متحده نصب شده است.

مجله الکترونیکی MedicalExpo: نرم افزار هوش مصنوعی شما برای بیماری های MSK چگونه بوجود آمد؟

دکتر ریچارد لیوهر: 

تیم موسس بیشتر دوران حرفه ای خود را در زمینه ارزیابی و تشخیص پوکی استخوان گذرانده است و به طور مکرر با درخواست هایی برای روش های مطمئن تر برای پیش بینی بیماری مواجه شده است.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار (لیفت بیمار) کلیک کنید

 روش‌های موجود مانند اندازه‌گیری تراکم معدنی استخوان رادیولوژیک (BMD) با استفاده از جذب سنجی اشعه ایکس با انرژی دوگانه (DXA) در نظر گرفته شد که کل طیف استحکام و ساختار استخوان (که به نوبه خود به عوامل خطر شکستگی مرتبط است) را نشان نمی‌دهد. . بنابراین، ایده اولیه استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته برای استخراج پارامترهای مربوط به ریزمعماری استخوان از یک رادیوگرافی ساده (2D) بود. چنین اطلاعاتی می‌تواند اطلاعات مهمی را ارائه دهد و بینشی در مورد سلامت استخوان بدون نیاز به بیوپسی استخوان دردناک و تهاجمی ارائه دهد.

مجله الکترونیکی MedicalExpo: فناوری شما چگونه کار می کند؟

دکتر ریچارد لیهار: 

آزمایشگاه آی بی در صدد برهم زدن روشی است که در حال حاضر بیماری های استخوان و مفاصل تشخیص داده می شود. فن‌آوری‌هایی مانند نرم‌افزارهای پشتیبانی‌شده با هوش مصنوعی، روش جدیدی برای ترجمه داده‌های تصویربرداری به اطلاعات سلامت ساختاریافته ارائه می‌دهند. IB Lab یک پلتفرم گردش کار دیجیتالی متمرکز بر تجزیه و تحلیل MSK به نام IBLAB ZOO را توسعه داده است (و تایید کرده است). فناوری عمیق ما بر اساس الگوریتم‌های تشخیص تصویر پیشرفته و هوش مصنوعی است که بر روی مجموعه داده‌های استخراج‌شده از یک مجموعه تصویر قابل دسترس متشکل از 10 میلیون تصویر پزشکی با فرمت‌های مختلف آموزش دیده است. تمرکز اولیه پلت فرم MSK ما بر روی ماژول های اشعه ایکس دو بعدی برای زانو، لگن، دست و ستون فقرات بوده است. اطلاعات ساختار یافته استخراج شده از داده های تصویربرداری ما را قادر می سازد نه تنها با ارائه استانداردسازی و افزایش دقت تشخیصی، جریان کار فعلی را مختل کنیم، بلکه بینش جدیدی در مورد پیش بینی شروع بیماری و نتایج درمان ایجاد کنیم.

مجله الکترونیکی MedicalExpo: فناوری چه تفاوتی برای بیماران و متخصصان پزشکی ایجاد می کند؟

دکتر ریچارد لیهار: 

گزینه‌های درمانی هدفمند دوره‌های کوتاه‌تر رنج، بهبودی سریع‌تر را با اعمال ارزیابی عینی/اندازه‌گیری‌های پیشرفت و پیشگیری/تأخیر در پیشرفت بیماری تضمین می‌کنند که منجر به نتایج بهتر می‌شود. گزارش‌های پیشرفته و ساختار یافته ارتباط ایده‌آل بیمار را تضمین می‌کند. تشخیص MSK اغلب وقت گیر و ذهنی است. آزمایشگاه IB از رادیولوژیست‌ها و ارتوپدها در تصمیم‌گیری روزانه‌شان با راه‌حل‌های نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی استاندارد، سریع و کارآمد برای اندازه‌گیری‌های خودکار روی رادیوگرافی که جریان کار را تسریع می‌کند و زمان و کیفیت مراقبت از بیمار را بهبود می‌بخشد، پشتیبانی می‌کند.

برنامه های کاربردی IB Lab می توانند تا سه دقیقه در زمان تفسیر در هر اشعه ایکس صرفه جویی کنند و برای رادیولوژیست تا 45 تا 60 دقیقه اضافی در روز صرفه جویی کنند.

مجله الکترونیکی MedicalExpo: به نظر شما آینده رادیولوژی چگونه خواهد بود؟

دکتر ریچارد لیهار:

 فکر می‌کنم همه ما موافقیم که رادیولوژیست‌ها (یا به طور کلی، خوانندگان انسانی) با الگوریتم‌های نرم‌افزاری جایگزین نخواهند شد. اما من متقاعد شده‌ام که پزشکان از مزایای ارائه شده در سلامت دیجیتال استقبال خواهند کرد.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

 در چند سال آینده، هیچ مطالعه تصویری توسط رادیولوژیست ها که ابتدا توسط یک الگوریتم هوش مصنوعی از قبل آنالیز نشده باشد، وجود نخواهد داشت.

در چند سال دیگر، هیچ مطالعه تصویری توسط رادیولوژیست ها که ابتدا توسط یک الگوریتم هوش مصنوعی از قبل آنالیز نشده باشد، وجود نخواهد داشت. (اعتبار: آزمایشگاه آی بی)

هوش مصنوعی در بازار مراقبت های بهداشتی نسبتاً جدید با پتانسیل رشد بزرگ به دلیل ادغام آسان تر است. انتظار می رود اندازه بازار جهانی هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی از 4.18 میلیارد یورو در سال 2020 رشد کند و تا سال 2026 به 38.5 میلیارد یورو برسد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

 پیش بینی می شود در این دوره پیش بینی شده با نرخ رشد سالانه ترکیبی 44.9 درصد رشد کند. عوامل اصلی رشد بازار، افزایش حجم داده های مراقبت های بهداشتی و پیچیدگی های فزاینده مجموعه داده ها هستند که نیاز به هوش مصنوعی را تحریک می کنند. نیاز روزافزون به کاهش هزینه های سرسام آور مراقبت های بهداشتی؛ بهبود قدرت محاسباتی و کاهش هزینه های سخت افزاری؛ تعداد فزاینده ای از مشارکت ها و همکاری های بین صنعتی؛ و افزایش عدم تعادل بین نیروی کار بهداشتی و بیمارانی که نیاز به خدمات بهداشتی بداهه را ایجاد می کند.

مجله الکترونیکی MedicalExpo: چه پیشرفت های هیجان انگیز دیگری را پیش بینی می کنید؟

دکتر ریچارد لیهار: 

ما در پیش بینی بیماری بسیار بهتر خواهیم شد. به نظر من، این کلید تأثیرگذاری پایدار بر سلامت و جامعه است. من هوش مصنوعی را ابزاری می بینم که به ما کمک می کند این توسعه را پیش ببریم. 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کششی کلیک کنید

این پتانسیل را دارد که ابزارهای مورد نیاز برای استخراج اطلاعات از داده های مراقبت های بهداشتی را که در حال حاضر در دسترس است اما در دسترس نیست، در اختیار پزشکان قرار دهد.

 

علائم بیماری سرخک

مرحله اول سرخک: از زمان ابتلا به ویروس تا شروع علائم بیماری14 روز به طول می انجامد.

مرحله دوم: در دو روز اول(علائم اولیه)

  • سرفه خشک
  • التهاب و سرخی چشم
  • تب
  • خستگى
  • آب ريزش از بينى
  • نقاط كوپليك در مخاط داخل دهان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.